lördag 26 december 2015

Twitter

Alla har en åsikt.
Du med!
Twitter är just nu ett favoritforum för mig.
Jag har tre olika identiteter där.
Känns bra,
Varför då?
Enkel fråga med ett svårt svar.
För att jag har olika syften med dom.
Det är som den gode, den onde, den fule!
En för allt roligt (min humor är emellanåt grotesk)
En för fotboll och övrig sport (gillar media som håller på med sport)
Och en för samhällskritik (rasister,vänsterfolk, rika,fattiga och många fler.Jag följer alla sorter).
Det är jättekul att diskutera med alla!
Lär mig massor.
Hatar och älskar massor.
Jag blir mer och mer övertygad om att alla förtjänar att höras.
Tycker mer och mer om att analysera folks åsikter.
Tycker allt hat är grumligt på twitter.
Folk sågar till höger och vänster utan en tanke på andras åsikter och värderingar.
T.ex. SD är ett ämne som ALLA har åsikter om.
Men inte många förstår den andra sidan.
Kändisar på twitter följer andra kändisar.
Och är det en kändis som sticker ut så går alla andra emot.
Har haft diskussioner med Schyffert, Betner, Gardell ,Perlskog m.fl.
Det är skitkul.
Men gänget för inbördes beundran är värst.
Vi kan kalla dom för akademikerna,
Där sitter ett gäng kritiker och s.k. roliga individer som enbart skyddar varandra.
Men jag tycker ändå inte det gör något för det är roligt att läsa.
Twitter är ett forum som alla skriver på men hur många läser?
Som min blogg ungefär!
Jag skriver men läser någon?
*********
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!