måndag 23 oktober 2017

Eliten

När fint folk raljerar så skapar det rubriker.
Det är lätt att ha det gott och säga åt folk hur dom ska tycka.
Att vara i en situation och tycka om en annan är en sak.
(gäller mig med)
Men att inte förstå är en annan sak.
Min åsikt om tiggarna har jag uttryckt mig om många gånger tidigare.
Att ge tiggarna pengar löser dagen men inte morgondagen.
Jag tycker Schyffert förnedrar allt och alla med sin åsikt.
Det märks att Schyffert blivit påverkad av sin flickvän.
Mer vänster än någonsin.

Att ge svenska folket ett samvete är kanske anledningen?
Vi ska skämmas över att vi inte vill ha tiggare ibland oss.
Men tänk inte på tiggarna.
Vem tänker på deras framtid då?
Ska nästa generation tiggare växa upp i samma miljö?
Det är väl mycket bättre att hjälpa dom på andra sätt?
Jag ger hellre pengar till en organisation på plats i Sydsudan eller Rumänien än här.

Schyffert ska vara rolig och hålla sig till det!
Eliten har det gott på gräddhyllan.
Och det har dom jobbat för.
Oftast är dom värda att sitta på gräddhyllan.
Men kom inte och bestäm vad vi ska tycka och inte tycka.
Ger Schyffert procentuellt lika mycket som Stina i Rågsved gör?

Kultureliten ska vi sluta ge pengar till via skattsedeln.
Det tycker jag på fullt allvar.
Ge pengarna till våra fattigpensionärer istället!



  15 okt.
Tiggarna gör också ett viktigt jobb i att hela tiden påminna oss om hur jäkla bra vi har det.

Tiggeriförbud. Att förbjuda fattigdom. Lite som att försöka driva igenom en regel att ens egna barn inte får vara sämst i hockeylaget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!