söndag 22 oktober 2017

#MeToo 3

Jag har under en lång tid av mitt liv blivit allt mer cynisk
och det är inget jag gillar egentligen.
Men så är det och jag får vatten på mina kvarnar allt oftare numera.
Hur långt ska mänsklighetens dårskap sjunka tills det vänder?
Hur sjuk kan en människa bli innan samhället tar i med krafttag?
Varför få detta pågå utan att vi reagerar nämnvärt?
Döms och får sparken!
40 dagar!
18 800:- i böter!
Vad får man för 18800:- egentligen?
Hur mycket känns det straffet för den här dåren?
Det blir jobbigt i typ 2 månader?
Har han lärt sig något av detta?
Kommer han göra det igen?
Vilka signaler sänder detta ut?

Jag tycker att som samhället reagerar på sånt här så tycker jag att
det nästan var lite synd att inte det hände en olycka i samband med detta.
Vi måste liksom se folk dö innan det händer saker.
Oftast måste många dö eller flera gånger.
Han kör alltså buss och tittar på porr.
Alltså jag skiter väl i porren.
Det är inget nyhetsvärde i den här hemska historien.
Utan han kör buss och har hand om folks liv och tittar på annat!
Han ska ju fan få fängelse en månad eller två!
Det hade han reagerat på.
Nu tycker han bara att det blev ju lite pinsamt att folk
se vad han gjorde.







Min cynism i folks dårskap är att jag har tappat det mesta hoppet
hos mänskligheten i många fall.
Vi har alldeles för mycket pengar för lite att göra och slipper
ta ansvar för vad vi gör.
Jag också!
Jag är ingen ängel!
Jag kan köra med min mc i lugn och ro i 240 km/h utan att
bli bötfälld eller få indraget körkort.
Och en del annat.
Jag får inte heller jag ta ansvar för mitt handlande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!