torsdag 19 oktober 2017

#MeToo 2

Det finns så mycket man kan säga om detta.
Det finns lika mycket åsikter som det finns människor känns det som.
Hamnade i en het debatt igår med två stycken.
Het och het?
Vi var lite oense om ett par punkter.
Jag är dock så cynisk av mig så jag tror inte dessa kampanjer är "for ever".
Utan blåser förbi likt "tafsa inte" kampanjen.
Dock hoppas jag på en beteende förändring på så många som möjligt som behöver det.
Vi är helt överens om att män i mångt och mycket samtliga måste ändra beteende.
Men det finns så himla många just "men" i detta ämne.
Jag tänker således inte känna mig skyldig till det som jag inte gjort.
(försöker komma på vad jag har gjort.och hittar några synder från tonåren.
för jävligt en av sakerna, men ånger har jag haft nog av och tror och hoppas att
offret kommit över det jag gjorde. Det var absolut ingen våldtäkt på något sätt.)
Att det finns hemska människor är ingen överdrift.
Det går nog 10 hemska på dussinet.
Men hur löser vi detta?
Män våldtar är sant!
Vilka män våldtar? Ska vi ta den pucken?
Eller är den för känslig?
Vi ska ändra ett beteende!
Fattar folk hur svårt det är?
Vi pratar ju inte sluta röka eller börja banta.
Vi pratar om att typ byta hand du skriver med.
Lite överdrivet men nästan så.
Mitt beteende ändras av hur reaktionen blir.
(om jag har sunt förnuft)
Jag får ingen reaktion på en ev. flirt med en tjej alltså så slutar jag
och lägger ner förhoppningen om sex eller vad det nu kan tänkas som jag vill.
End of story!

Men dom som inte tar ett nej eller tafsar utan att fråga.
Vad gör man med dom?
Tänk på att män har uppvaktat kvinnor i tusentals år
och ska nu ändra stil.
Vadå stil tänker du nu!
Tänk nu lite längre än du gör just nu när du läser detta.
Jag är ute på glashal is men det tar jag.
Gillar att sticka ut hakan.
Som sagt vad gör man med dessa män som inte fattar?
Jag sitter med grabbar nu och snackar om detta.
Ingen erkänner ju det dom har gjort.
Hur ska man lära en gammal hund att sitta?
Varje kvinna som räddas från dessa män är en vinst för oss alla.
Jag kommer definitivt att hjälpa en kvinna i nöd.
Jag kommer aldrig acceptera att någon tafsar på någon i min närhet.
Men frågan är så himla djup.
Det är enkelt att ha en åsikt men hur enkel är lösningen?
Vi måste väl börja med uppfostran av våra barn t.ex.
Vi  måste väl se till att männen lagförs som gör detta.
Domstolar måste ändra beteende.
Alla med makt måste tänka på sitt eget beteende.

Det är lätt att säga att vapen måste bort för vi kan inte handskas med vapen.
Det finns ju dom som hävdar att vapen dödar inte utan människor dödar.
Kan du översätta detta till kvinnor och män utan att jag skriver det rent ut?
Ska vi locka till oss ondska?
Fattar ni nu då?
Självklart ska vi kunna klä oss hur vi vill i en perfekt värld.
Men är den perfekt?
Har alla samma värderingar om det i vårt land?
Tafsar män på kvinnor i burka?
Återigen ger jag mig ut på hal is men jag måste bara väcka tanken.

Min dotter har andra män tafsat på!
Jag spyr på det!
Skulle jag veta vem det var så skulle hedersvåld på en helt ny nivå utkrävas.
Värt att sitta i fängelse för!
Jag skulle aldrig sluta leta efter dig oavsett om du heter Fredrik eller Martin!
Vi kommer nog aldrig bli helt fria från detta.
Men jag hoppas på att det minskar mycket.
Sen vill jag se att män får stå för det dom gjort och ta konsekvensen av det.
Effekt av sitt handlande!

Bra att detta kommer upp till ytan och jag stödjer alla som har blivit utsatta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!