lördag 28 oktober 2017

Kampanjen

Hur länge kommer denna kampanjen att pågå?
Kommer den påverka oss på lång sikt?
Eller är det bara en "utrensning" av lite ruttna fiskar här och där?
Jag tycker väldigt synd om alla drabbade av detta.
Och jag vill gärna bidra till en bättre värld.
Så jag ska hjälpa till att göra världen mindre macho.

Jag blev tidigt upplärd av både tjejer och killar att snälla pojkar får aldrig kyssa vackra kvinnor.
Så kallade "bad boys" var dom som fick högsta vinsten varje gång.
Vi plugghästar och töntar fick resten.
Jag är skapad av mina föräldrar och min omgivning.
Alla mina värderingar kommer från någonstans.
Hemifrån och utifrån.
Vad kvinnor vill och inte vill är inte alltid enkelt.
Vi män är väldigt enkla.
Får vi ligga eller erövra en kvinna så är allt gott kanske?
Jag har aldrig under mina 53 år lärt mig riktigt hur en kvinna fungerar.
Jag har inte alltid förstått att en kvinna är intresserad av mig.
Det har tagit lång tid emellanåt.
Många blickar och allt som kommer efter det.
Jag har byggt hela mitt sociala liv på ögonkontakt.
Får jag en blick så säger den så himla mycket.
Numera när jag går omkring så tittar alla kvinnor och en del män
bara bort eller ner i marken/gatan.
Folk vill inte ha ögonkontakt.
Jag förstår det för ingen vill sända ut signaler om att jag är villig.
Men allt bygger ju inte på sex eller att ragga.
Jag har dessutom en blick som inte kan dölja vad jag tittar på.
Det har kostat mig en del genom åren.
Att titta på något i smyg har inte varit min starka sida.

Så jag har nog "missat" en del flirtande genom åren för jag inte har fattat det.

Den här kampanjen är i full blom och alla kommer ut nu med hemska historier.
Men vi andra då?
Vi får sitta knäpptysta och bara le för inte tänker jag ta emot allt skit
för att det finns massor av män som beter sig illa.
Jag har läst en del av vad folk tycker och tänker.
En sa att man inte får bidra till macho kulturen genom att skratta åt
sexistiska skämt t.ex.
Då slog det mig om min humor.
Jag skrattar åt ALLT på den här jorden.
Jag kräver att man ska kunna skämta om allt.
Män, kvinnor, hundar, white-trash människor, homosexuella, färgade, kineser,
indier, medelåldersmän, tjocka gubbar, religiösa,gud, AIK, cancersjuka, tandställningar,
Ja allt du kan tänka dig.

En gammal arbetskompis på Ericsson försökte en gång testa mig genom
att han drog ett riktigt sjukt skämt om min dotter.
Då drog jag ett ännu värre.
Om min dotter!
Han tystnade bara och sa
- Du kan verkligen ha sjuk humor!
Jag blev nöjd över det!
Skämt ska dock dras i rätt sammanhang.
Jag har en färgad kompis och drar aldrig skämt som ev. kan såra honom
när han är närvarande.
Skämt är som vin. Det finns ett bra vid varje tillfälle.
att stå på en cancermottagning och dra cancer skämt är magstarkt även för mig.

Så alla ni #MeToo min humor är det sista ni tar!

Men sen så skrattar jag åt dom som undrar hur dom ska ragga nu.
Dom skrattar jag åt.
Snacka om grottmänniskor!
-Får jag inte ta någon på rumpan hur ska jag då få dom att fatta?

Sen är det viktigt att hålla isär debatten från dom grova våldtäkterna som inte
får någon fällande dom.
Dom männen är bra mycket farligare.
Men vi ska inte strunta i snatteriet för att komma åt bankrånarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!