onsdag 11 oktober 2017

Hidden

File:Hidden Figures cast at the Kennedy Space Center (30797242143).jpg

Som vit medelålders man kan man känna sig väldigt fånig.
Nät jag ser filmen Hidden Figures är ett sånt tillfälle.
Rasismens oerhört fula ansikte visar sig på ditt hemskaste sätt .
Ytterligare ett mörkt tecken på mänsklighetens sämsta sida.
Jag skäms!
Inte som man!
Inte som vit
Inte som medelålders!
Utan för människan som ras.
Jag fällde tårar när jag såg Hidden Figures.
En oerhört bra film på flera sätt.
Men det var några saker som saknades för att göra den fantastisk.
Kan inte riktigt sätta fingret på det men så är det.
Den var i alla fall väldigt bra och sevärd.
Ger den 4 i betyg.

En tanke om grupptänk.
Ska jag ingå i en grupp när en grupp beter sig illa?
Det är en fråga jag ställer till mig ofta.
Snudd på dagligen numera.
Jag är ju som sagt man
Då är våldtäkter och alla andra brott på mitt bord.
Jag är vit.
Då är ju jag privilegierad och är troligen rasist.
Jag är medelålders.
Då är jag mot all jämställdhet.
Jag har dessutom AIK som favoritlag.
Och då slåss jag och knarkar också.
Sen gillar jag resor och mc.
Alltså en miljöbov

Det finns massor av sätt att hamna i en grupp
Jag har också lätt att bunta ihop folk i en grupp.
Det är ju ingen bra grej med det.
Men ibland så måste man kanske det?

Själv buntar jag ju ihop all form av religion i papperskorgen.
Jag har också dubbel moral antagligen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!