fredag 21 februari 2020

Je suis Charlie Hebdo

Facebook har stängt av mig i 30 dagar sedan jag försökt lägga ut en bild som anses stötande .
Bilden innehåller ingen snusk i sig utan anspelar på sex.
Jag har inget att säga emot Facebook och mina försök att få en förklaring
är bara bortkastad tid för mig.
Jag försökte lägga ut bilden i en stängd grupp som har ett namn och en agenda
där man kan skämta om allt.
Och alla som  inte tål skämt ska söka sig till en annan grupp.
Sen är det så att man blir ju avstängd från messenger också.
Vilket är superkonstigt för i den appen kan man ju skicka hur brutala saker som helst.

Jag får ta min avstängning och gå vidare.
Facebook är ett amerikanskt företag och jag trodde att det var det fria ordets land.

Bilden då?
Nej jag väljer att inte lägga ut den här.
Den innehåller en kvinna som håller i ett sugrör som slutar i en plastpåse.
Med en text om ett mål mat på en känd hamburgerkedja

Varför ska vi börja censurera saker på nätet?
Vem ska bestämma det då?
Vad tål du och vad tål jag?

Jag väljer att inte titta om jag inte gillar det.
Finns en bok och en film som heter 1984!
Jag avskyr att makten från dom båda ytterkanterna ska bestämma vad jag ska se och höra.

Just nu cirkulerar en film där en tjej brutalt blir slagen och sparkad.
Ska den delas så att alla kan se vilka hemska saker som pågår i vårt samhälle?
Jag själv är lite tudelad men anser att det finns belägg för båda delarna.

Vi måste våga prata om alla problem som pågår i vårt samhälle.
Vi behöver båda sidor av myntet.

Jag avskyr bara censur och att andra ska bestämma över mig med en egen agenda.
Journalister har en agenda! ALLA!
Vad är Facebook´s agenda? Tjäna pengar först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!