fredag 14 februari 2020

The Affair

Har du sett The Affair på Netflix?
Den är så annorlunda.
Jag har nog aldrig sett en serie och tänkt så mycket som denna.
Upplever att detta skulle i ett parallellt universum kunna vara jag.
Eller till och med skulle jag önska att det vore jag som levde detta liv.
Noah Solloway får känna hur det är att leva med allt vad det innebär.
Jag är så avundsjuk( på ett sätt) på vad han får vara med om.
Inte tråkigt en enda sekund.
Han är på sätt och vis ett svin.Ett stort svin!
Finns massor av honom som jag känner avsmak ifrån.
Men det finns så många bottnar i hans personlighet.
I en I-värld av 9-5 jobb så är detta ett sätt att känna sig levande.
Livet ska ju inte vara enkelt!

Du vet känslan när du ser en underbar serie och längtar till nästa avsnitt?
Jag har rena skräckkänslor inför varje avsnitt.
Varje avsnitt tar så mycket kraft av mig att jag inte orkar se mer än ett avsnitt per tillfälle.
Får så många tankar i mitt huvud att bearbeta.
Grubblar faktiskt ordentligt hela tiden just nu.

Noah och Alison är två själar som letar olika saker.
Det finns inget rätt eller fel här utan jag tycker att det här visar
det komplexfyllda hos oss människor när vi är ute efter något vi inte har.
Det är mycket lättare och enklare när vi vet vad vi är ute efter eller har det vi söker.
Det pratas om trygghet bland annat i serien hos någon och om det motsatta hos en annan karaktär.

Jag hoppas verkligen inte att serien spårar ur som nästan alla andra gör.
Dominic West har verkligen haft intressanta karaktären att gestalta.
Är han min själsfrände (heter det så när man har en kopia av sig själv någon annanstans?)

Ruth Wilson är inte den vackraste kvinnan jag har sett men oj vilken dragningskraft!
Den blicken och den auran drar verkligen till sig intresse.

Vi saknar nog saker allihop i våra liv.
Jag är fortfarande en lycklig själ och är nöjd över mitt liv.
Men ordet men kan användas lite då och då.

Säsong två har jag precis börjat på och nu börjar det att bli lite sämre.
Den börjar sakta att bli en sådan där serie där det måste hända saker för sakens egen skull.
Varför måste det bli extremt i varenda serie?
Den är bra, riktigt bra. Men det börjar knaka i fogarna.
Och den är fortfarande mentalt jobbig att se och ta in i huvudet.

Säsong 1 var en 9:a på en tiogradig skala men säsong 2 en 7:a snudd på 8!
Kommer att betygsätta hela serien när jag sett den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!