onsdag 5 februari 2020

Söka

Annars då? Bilen går bra?
Stiltje i livet just nu.
Känns som om jag väntar på något.
Utan att aktivt leta.
Vad skulle det kunna vara?
Tja jag vet en sak som skulle sätta fart på allt men det är omöjligt.
Får nöja mig med att försvinna in i Netflix landet.
Och det blir ju inte bättre i mitt liv av att se  The Affair precis.
Sett 5 avsnitt nu och den är känslomässigt tung tycker jag.
På ett sätt en underbar serie som tar fram det mesta ur en människas psyke.
Men på en annan så skulle moralisterna kanske säga förkastlig serie?
Den väcker saker i mitt huvud i alla fall.
Dominic West (fruktansvärt bra i The Wire) gör en riktigt bra karaktär
som på ett sätt skulle kunna vara jag.
Hela han skulle kunna vara jag.
Finns det någon som jag varit så avundsjuk på sedan jag var 15 och såg
Dirty Harry kliva in i mitt idol-lösa liv?
Först The Wire sedan The Affair det räcker ju så.
Nu ska jag väl sätta mig ner i båten för jag har ju sett 5 avsnitt.
Den kanske spårar ur totalt?

Men tillbaka till mitt liv.
Något saknas i alla fall.
Har inget bokat utan jag går och väntar på något som kanske gör att jag byter spår i mitt liv.

Harry!
Vår hunds hälsa är ju nu lite kritisk.
Hans artros blir bara värre och värre.
Vi försöker vänja oss eller förbereda oss (välj själv) för hans bortgång.
Den kanske inte kommer i morgon eller ens det här året.
Men det gör att mina tankar blockas från att aktivt göra något.
Jag älskar min hund över allt annat (ja så är det).
Och kan inte tänka mig att leva utan honom (så klart jag kan, men ni som haft hund fattar)
Vi vet ju inte hur länge han är med oss.

Nä som det sjunges här och där på min läktare.
- Ibland kan himlen vara ganska grå
Finns inget i mitt liv som jag känner att det rusar i ådrorna precis.
Var är det jag saknar?
Jag har ju massor att ge innan jag lämnar för Nangilima!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!