torsdag 2 juli 2020

Abbe Blattelito

Har du hört Rättegångspodden med Abbe?
Jag häpnar när jag hör den.
Men förvånas inte ett dugg.
Jag är inte ens överraskad.
För så här ser det ju ut i Sverige 2020.
Detta händer idag och i morgon om och om igen.

Han kommer ut i juli nu!!
Fullblodspsykopat är mitt omdöme om honom.
Att han kommer göra detta igen är det låga odds på tror jag.
Vi är naiva av oss i grunden.
I en värld full av MeToo rörelser och andra så 
undrar jag varför vissa saker och händelser är 
ointressanta eller oengagerande?
Media är en stor påverkande faktor.
Trump är viktigare än kvinnors säkerhet i Sverige.
Att förlåta är viktigare än att straffa.
Blunda är lättare än att ta tag i problem.
Folk som begår brott får så många chanser av samhället att jag både kräks och häpnar.

Jag garanterar att skulle Abbe Blattelito ge sig på min dotter så skulle jag få skaka galler under en lång tid.

Lyssna på den och tänk om det var din dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!