tisdag 3 november 2020

Förlåt mig

 Det är mitt fel allting!

Jag kanske inte riktigt allting men en hel del är ju det. Jag är -60 talist och vi är en supergeneration på många sätt men inte på att uppfostra våra barn rätt på alla sätt. Och inte heller ta del av våra förfäders uppfostran.       

Det började med att vi är den första skilsmässa generationen vill jag påstå. Det var mycket vi ville göra för våra barn som inte våra föräldrar gjorde. Att curla till exempel. Vi skapade dessa egoistiska selfies älskande syltryggar som är allergiska mot allt och blir kränkta direkt. Dom är bra på väldigt mycket annat.

Sen blev ju inte saken bättre att vi trodde på Reinfeldt många av oss. Messias! Det började ju så bra med att nu ska vi  arbetare och inte bidrag. Skatter sänktes och alla fickm det bättre som ville bidra med något eller i alla fall kunde bidra med något. Sen kom flyktingkrisen och då brast allt. Alla fördämningar öppnades och vi hade ingen som helst plan över det. Låt mig verkligen poängtera att detta är INTE invandrarnas fel. Det är MITT fel. Och alla andra som röstade fram detta och tillät det ske.

Sen har vi gnällt i sofforna istället för på gator och torg. Och man får alltid skörda det man sår. Vi måste rätta till detta innan det gått för långt. Vilket det redan gjort inom flera områden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!