onsdag 11 november 2020

Min pappa

Min far som blev min pappa har avlidit.
Precis när det blivit bra mellan oss.
Det var inte helt problemfritt att ha Lennart som sin pappa.
Han valde sin nya familj i större utsträckning än sin gamla.
Vi bröder undrade varför i så många år.
Sen pratade jag och min pappa ut ordentligt efter att det skar sig och det löste det mesta.
Men mina bröder är fortfarande bittra över han tror jag.
Men pappa var omtyckt av massor av folk.
Typ alla i Hällefors kände min pappa.
Prästen och blomstertjejen vet exakt vem pappa var.
Han har fått över 1000 kondoleanser och meddelanden.
Han var väldigt omtyckt i dom kretsar han var i.

Jag var och tittade på min pappa i sin öppna kista häromdagen.
Det var ingen lätt sak.
Men jag var jätteglad som fick se han fridfull en gång till.

Jag saknar min pappa jättemycket.
Men jag saknar inte min far.
Sov gott Lennart!
Född 16 april 1935
Avliden 3 November 2020




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!