lördag 28 november 2020

Framtiden

Undrar om alla generationer har varit oroliga för framtiden? Tror nog det.
Men nu är det min/vår tur.
Hur ser Sverige ut låt oss säga 2040? 2050?
Vårt land segregeras och polariseras allt mer.
Polariseringen är riktig dålig men jag har hopp att det går över om ett antal år.
ALLA måste bara drabbas eller förstå vad det handlar om. 
Värre med segregationen.
Den kommer bli värre och värre tror jag.
För vi/dom rika kommer alltid slippa problemen på ett eller annat sätt.

Såg en muslimsk/islamistisk protest på Östermalm.
Är det något vi ska ”akta” oss för?
Tror vi inte ska ignorera detta bara.
Religionens makt och ondska är stor.
Det krävs inte att man är alarmist för att förstå.
Kristendomen var hemsk för många år sedan.
Nu är det islam som är på fram marsch.
Jag är inte orolig för egen del men för framtiden i Sverige och övriga världen.

Varför jobbar inte alla för ett tryggt Sverige?
Det måste ju vara så att det upplevs som tryggt för tillräckligt många att det inte är viktigt?
En stor del av makten är tysta i Sverige så det kan ju inte vara otryggt?
Jag vill uppskatta dom som vill ha hårdare tag mot kriminaliteten dom en majoritet.
Jag tror faktiskt det.
Men ändå blir det inte så.
Hur kommer det sig?

Jag tror att vänstern måste inse att Sverige är ett otryggt land innan det händer något.
Trots att dom bara är cirka 10%.

Sen säger ju forskningen si och så.
Dom har en stor makt i Sverige och världen.
Det är nog väldigt bra men det finns baksidor med det också.
Sen måste ju motsatsen av deras teser kollas också.
Jag är jättebesviken på att ingen vågar gå emot en del proffstyckare i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!