lördag 14 november 2020

Tankar på lite ditt och datt

Jag kommer från en familj som inte riktigt hör ihop. Jag förstår knappt hur vi kunde vara en familj en gång i tiden. Det märks nu när pappas begravning närmar sig. Det finns mycket vi borde pratat om men inte gjort. Det är ju jättesorgligt. Men vi har accepterat det och inte kommer något ändras av det som sagts och gjort så det är bara att gilla läget. Men det är väldigt mycket att tänka på när någon nära går bort.

Corona restriktionerna fortsätter och verkar bli hårdare. Jag tycker att den vanliga människan på gatan blir allt mer korkad bara och det har jag ju tyckt under många år. Ingen förstår allvaret förrän man själv blir drabbad.Men så är det ju med allt numera. Egoismen och individualist tänket ökar mer och mer. Jag och jag istället för vi och vi.

Sen måste jag säga att som Sverige ser ut idag och allt som händer så tycker jag inte det är konstigt att det föds en ny rasist varje dag i Sverige. Det har vi bäddat för. Och om du inte förstår hur det kan ske så är du inte intresserad av att följa medier och andra forum. Det spelar ingen roll om hälften är fake eller uppförstorad. Det är väldigt illa nu. Alla blir drabbade på ett eller annat sätt. Och så länge folk blundar i maktposition eller som influerar andra så fortsätter det. Efter Covid måste det vara vår viktigaste fråga just nu. Vår trygghet är kraftigt försvagad just nu. Så är det! sluta vara så naiva eller blinda. Måste du bli drabbad för att förstå? 

Sen MÅSTE jag avinstallera Twitter från min telefon. Det hjälper inte att ta bort alla troll till höger. Trollen till vänster är lika hemska dom. Sen får man ju reda på så mycket som svenska PK-medier undviker eller vinklar. SVT och andra är ute på hal is. 

Islamismen ÄR på fram marsch och dom vill ta bort vår yttrandefrihet och demokrati. Det måste alla börja förstå. Nazismen är lika farlig den men den är ju inte accepterad! Det blir ju så konstigt för mig när feminismen är så tysta i den frågan. När ska ni vakna? 

Jag som följer en hel del inom djurvärlden märker en ökning av allt djurplågeri och det är fruktansvärt tycker jag. Dom är ju verkligen oskyldiga. Och att inte djurrättsrörelsen inte agerar det minsta förvånar mig väldigt mycket.

Sen har vi sorgebarnet inom våra domstolar och lagar. När ska vi få en regering som ställer krav samt ger domstolarna det dom behöver för att vi ska få ett rättssäkert Sverige. Att kriminella kan skylla på varandra samt få rabatter m.m. är ju ett skämt mot vår befolkning!

Suck! Jag funderar liksom många andra på att dra så fort det går. Har vi någon koll på hur många svenskar som "flyr" från Sverige just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!