fredag 3 juni 2022

Serietips

 Severance - En helsnurrig idé som jag inte vill berätta för mycket om. För det förstör lite av nöjet. Jag både gillar och inte gillar den här serien. Jag har svårt för evighets-serier. Typ Lost (slutade titta efter 3 avsnitt) eller 24 (såg en säsong). Jag önskade verkligen att första säsongen skulle vara den enda. För då skulle jag ge den ett bättre betyg. Nu får den ok ändå för jag gillar framför allt alla skådisar och miljöerna serien utspelas i. Den är också spännande. Så jag rekommenderar den. Ger den en stark 3:a i betyg.

1883 - börjar väldigt bra och känns realistisk i många scener. Är lite annorlunda också. Men efter några avsnitt så börjar manusproblemen. Jag sitter och blir besviken och arg på sådana enkla missar i manuset så jag kan inte se klart serien. Om ni inte tycker logiska saker spelar någon roll så kan ni se den. Min sambo brydde sig inte om alla missar och hon tyckte den var godkänd. Jag såg inte klart den så jag måste ge den en 1:a i betyg. 

Gaslit - Julia Roberts och framför allt Sean Penn är fantastiska. Sean känner man knappt igen. Han är enormt bra. Jag älskar ju amerikanska -70 tals serier när dom får med kläder och miljö. Den här serien är väldigt rolig och intressant. Den här serien ska du se. En klar 4:a i betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!