söndag 5 juni 2022

Tankar en söndag 09:36

Snart 6 månader och jag saknar det inte!

Herregud vad Sverige är polariserat 2022. För eller emot rubbet. Ingen lyssnar och alla skriker. Undrar hur vårt land ser ut 2050 typ. Har skrivit det så många gånger men jag slutar inte tänka på det. Klarar inte av att tycka synd om människor som inte är oskyldiga. Utan på ett eller annat sätt bidrar till allt hemskt som händer.

Har ett jättebra exempel på en människa som inte förstår problemet. Skaffar en massa barn och oroar sig för framtiden men tycker samtidigt att vi är på rätt väg och tänker bara på den ondska som SD kommer med. Talar om att ta hand om dom äldre men tycker inte det är viktigt med krav på svenskspråkig personal. Bor själv i Bromma och lever i en trygg miljö utan att behöva oroa sig för personrån, våldtäkter och annat. Vägrar att skilja på olika grupper utan det är bara män som är problemet. Vill definitivt inte ha invandrare på den egna gatan. Varför ska vi förstå flyktingar men inte rädda svenskar? 

På väg till Ludvika för att hämta min mc. Ska bli kul att köra lite idag när det är en sommardag. Ja det är en väldigt fin dag. 

Harry äter Alvedon nu i väntan på nya läkemedel. Han får en vecka till i livet i alla fall. Vi väntar bara på att det ska ta slut. Vi orkar inte mer. Vår älskade Harry. Jag avgudar honom. Han är navet i vår familj och mitt liv. Det blir ett helt annat liv utan Harry.

Min chef har sagt upp sig och nu väntar ett nytt arbetsliv. Ska bli intressant att se vad som händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!