måndag 14 november 2022

Mitt jobb

 Nu kommer det att braka loss på mitt jobb. Det kommer att bli ett inferno av saker som kommer att inträffa här. Jag överdriver oerhört mycket men lite kalabalik kommer det att bli. En före detta kollega kommer tillbaka från tjänstledighet och tror att hen ska få sin gamla tjänst. Där står en förankrad chef som säger nej så kommer det inte att bli. I mitten står jag som ett förväntat bollplank. Som ska vara på en viss sida och stå för saken som den andra företräder. Det blir onekligen intressant. Och jag vet vad jag vill. Min egen roll har nämligen satt sig och jag är hyfsat nöjd just nu. Styr mig egen situation tack vare att jag gör ett bra jobb och sköter mina kort. Detta blir kanske dramatiskt eller så rinner det bara ut i sanden. Det är ändå 4 människor/tjänster som det kan påverka. Så vi får väl se. Jag sätter mig ner i båten och öser när det behövs.

Ser ni Robinson förresten? Hoppas Bitten åker ur. Men sen saknar jag starka karaktärer. dom är borta allihop. Valentino var ju avskydd av mig med. Men det behövs folk man blir irriterade på. Lama tysta ja-sägare är ju bara tråkiga. Låt en som är mästare på att pakta vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!