fredag 18 november 2022

Släktträff

Ska ordna släktträff snart. Är inte särskilt sugen på det.Men tvånget och pressen är total. Det är en massa måsten som finns ibland oss. En del släktingar vill jag verkligen inte bjuda men så är det. Nu har i alla fall inbjudningarna gått iväg och jag kan väl hoppas på ett nej-tack från dom som jag inte vill ska komma. Har också lagt in en brasklapp i och med att jag har "glömt" att bjuda in några. Får se hur det slår. Men jag har tagit höjd för att dom ska dyka upp/tacka jag ändå. Men nej jag är ingen person som vill göra saker under tvång när det gäller att träffa folk.

Nej du är inte bjuden.

Vissa av mina släktingar är ändå väldigt trevliga eller till och med roliga. Det blir mycket städa och pyssla med innan för det är ett gäng oerhört kommenterande människor som kommer. Det kommer att gnällas från vissa håll i massor. Och jag måste förbereda skyddsmekanismer så det går bra. Jag kommer antagligen bara att le lite och vara tyst. Himla lite snyggt med ögonen också. 

Undrar hur det kommer sig att jag inte trivs med att ta hem släkten på middag? Kompisar tycker jag är jättekul. Men som sagt släkten väljer man ju inte. Detta blir spännande.....eller inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!