onsdag 1 februari 2012

Hedersmord

Jag måste bara skriva lite om Hedersmord och andra hemska saker i vårt samhälle.
Alltså hur kan det ske?
Det vet jag inte.
Men det spelar ingen roll.
Hur kan det komma sig att vi accepterar det?
Det gör vi ju självklart inte.
Men jag tycker vi tittar åt andra hållet eftersom vi låter det ske
med väldigt lite påföljd.
Varför är vi så flata?
Varför ska jag få ett högre straff när jag begår brott än när det blir ett "hedersmord"?
Är inte det omvänd rasism?
Varför får inte kvinorna och barnen den frid dom behöver?
Varför blundar vi?
Hur kommer det sig att vi inte vågar diskutera
och framför allt säga nej till sånt i vårt samhälle?
Vi i vårt land är bra på mycket men att vi ska tänka så mycket på förövarna
och deras "framtid" är en gåta för mig.
Jag lovar att rösta på det parti som vågar höja straffskalan på våldsbrott i Sverige.
Det kanske är så att förövarna inte mår bättre
eller kan anpassas till vårt samhälle men ärligt talat så bryr jag mig inte.
Jag vill inte ha dom på gatorna och det måste markeras
att det inte accepteras samt att förvaren minst får lika högt straff som brottsoffret.
Jag läste en artikel om en gruppvåldtäkt
där förövarna fick tre till sex månaders fängelse
medans flickan mådde så psykiskt dålig att hon begick självmord!!!
Hur högt straff fick då flickans anhöriga av det?
Såklart flickan hade tagit livet av sig oavsett straff för pojkarna
men vilka signaler sänder samhället ut?
Varför kan inte samhället visa sin avsky mot sånt?
Varför ska vi inte börja med att kvinnor och barn ska leva på samma villkor som vi män?
Såg Veckans Brott med GW Persson
och han sitter och säger saker som vi inte vill veta av.
Jag skäms att jag som människa i samhället ska gå runt
och vara rädd för att efter ett  ev. våldsdåd vara offer.
Jag är inte rädd för att bli rånad eller nedslagen.
Jag är rädd för allt som jag ska gå igenom efteråt.
Och jag tror att gärningsmännen tycker att chansen för att åka fast
eller få ett högt straff är minimalt i Sverige.
Jag tror också att jag skulle tycka att straffet jag får
efter att ha hämnats är acceptabelt och värt att ta.
Och det är skrämmande!

Fega politiker!

Och jag undrar var alla vänstermännikor är som klagar
på kungens appanage eller Lundin Oil.
Det är väldigt små problem detta land har
om man jämför med våldet mot kvinnor och barn samt alla andra medborgare i Sverige.
Både invandrare och så kallade etniska svenskar ska behandlas likadant.
Vad är skillanden om jag i berått mod eller hedersmördar en annan människa?

Rasism debatten som många pratar om är en annan diskussion för mig för alla ska behandlas lika
Både i domstolar och på arbetsplatser samt alla andra platser!

Kommer återkomma i ämnet!
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!