tisdag 31 januari 2012

Filmtajm igen....

Efter en omtumlande slut på förra veckan med dödsfall och sjukdom så
känner jag att det "gråa" vardagen snart är tillbaka.
Helgen som var blev det mycket film för det var ingen som orkade annat.
***********


Ämnet är viktigt och bra. Skådespelarna gör ett gott dagsverke. Men filmen lyfter aldrig och jag tycker
produktionen känns ogenomtänkt. Dessutom så ska allt överdrivas i skådespeleriet.
Det känns som om den skulle ha gjorts av någon annan och med andra skådisar.
Det är inte dålig men jag glömmer den för fort och det är synd.
Godkänd inte mer!
**********


Denna filmen är nästan likadan i mitt omdömme som den förra.
Den lyfter aldrig och känns avslagen.
Tycker dessutom Al Pacino känns trött och omotiverad.
Nästan som om han vill hämta sitt gage bara.
Han är definitivt en topp-5-skådis och jag blir lite besviken när han inte kör hela vägen.
Ämnet och handlingen är bra. Bra manus men varför inte jobba hårt för att få till det.
Den känns bara trött och jag kan inte ens rekommendera denna filmen!
Icke godkänd tyvärr! Se något annat med Al!
*************


Steven Sonderbergh.........stavas det så?.......heter han så?
Han gör i alla fall bra filmer som berör på nåt sätt.
Även så kallade "lätta nonsens filmer"!
Men Contagion är en riktigt bra film som berör och man får en eftertanke efter filmen.
Man blir livrädd för ett framtida virus!
Mycket bra skådisar med Paltrow och Winslet framför allt!
Jättebra rulle......se den.....
********
Återkommer med fler filmer jag nyligen sett.
********
Nu börjar Weeds spåra ur ordentligt......säsong 4!
********
KD lever,va skönt (ironi)!
Behöver Sverige KD,Centern och V?
********
Tyst om Costa Concordia redan nu!
Varför är vi inte intresserade längre?
*********
Lysande repotage i senaste Offside med Tomas Brolin!
Men numret innehåller några tråkiga repotage också.
*********
Inskriven på körskola nu....längtar till MC´n kommer ut!
********
Seeya.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!