måndag 9 januari 2012

Jag är Zlatan.....samt några nyårslöften

Jaha nu är vi igång igen.
Nytt år nya löften att bryta.
Vad ska jag då lova i år? Jag lovar inte ett skit!
Men jag ska försöka mitt yttersta att sluta "köpa" godis
(inbillar mig starkt att jag äter mindre då).
Jag ska också försöka gå ner i vikt lite grann
(3-5 kilo är okey,men utan koständring!).
Jag ska ta MC-kort!!!
Jag ska se mitt kära AIK på Råsunda för sista året!! (snyft).
Jag ska springa Midnattsloppet igen!
Jag ska se djyrgåren åka ur allsvenskan så varken vraken
eller d.o. spelar på ny arena i allsvenskan
Och jag ska självklart se massor med film,
lyssna på massor av bra musik, läsa många bra böcker.
Och jag ska se mig om efter en ny karriär.
Det känns viktigt!
***********
Kvarlämnad 10-åring känns väldigt hemskt och upprörande.
Jag bara avskyr sådana föräldrar.
MEN!
Ska det vara Sveriges största nyhet i alla kanaler och i alla tidningar?
Nån rim och reson på nyheter måste det väl ändå vara?
Måste finnas större nyheter än så på vårt jordklot!
*********
Läser Zlatan boken just nu!
********
Kommer inte ta med dagens länk varje inlägg
för det börjar sina med bra videos men återkommer med dom
så ofta jag hittar någon intressant men framför allt bra.

http://www.youtube.com/watch?v=uqoH4rvXxpU&ob=av3n

Den dör aldrig..................

**********
Dagens Paris bild:


Dessa tjusiga lampor lös över hela Champs Élyseé


                                                           Det blåste och regnade på toppen av Eifeltornet

*******************
Zlatan´s bok är välgjord och väldigt intressant att läsa.
Den blir aldrig tråkig och känns som om den är genomtänkt.
Tycker definitivt att vem som helst kan läsa den.
Sen om man tycker om killen är en annan sak.
Personligen så vet jag inte om jag ska hata killen eller inte.
Han har ju inte haft det enkelt i sin hemmiljö.
Men samtidigt så har han ju fått en enkel motorväg ur
sin tråkiga barndom.
Och jag kan aldrig känna total sympati för människor som beter sig som
svin occh kommer undan med det med ett skratt bara.
Han har ju sårat och förstört för andra människor.
Det finns ju alltid någon annan som blir sårad
när snodde en cykel eller sprängde en brevlåda.
Och tycka det är ballt att köra 325 km/h tja om det hade hänt något då?
Kört ihjäl någon annan kanske?
Klarar inte att leva efter en mall vadå?
Lever i någon slags X-box värld
med idoler som Ali och Lee imponerar inte på mig.
Samtidigt så fascinerar det ju att läsa om någon på "andra sidan"!
Och boken är ju aldrig tråkig.
Jag vet ju inte om jag skulle vilja vara vän med Zlatan eller fiende?
Tror knappast han kommer "snacka" med farsan
till den grabb som kommer kasta snöboll på Max eller mobba Vincent!
Känns som om allt ska lösas med Rosengårds-demokrati.
Och det känns ju lagom mycket som ett samhälle inte jag vill vara delaktig i!
Läs boken och bedöm själv!
************************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!