måndag 16 januari 2012

Concordia och Golden Globe

Jag åkte ett sånt där monsterfartyg i våras och kände mig dösäker.
Var det fel eller?
Jag fattar inte att en (full?,) italiensk kapten
kan få ett sånt enormt stort fartyg att kapsejsa.
Det går utanför min inteligens.
Med alla dessa hjälpmedel som finns idag så undrar jag hur man
ens kan nämna ordet sjökort?
GPS! Ekolod! och hundra andra grejer.
Hallå dom kan docka i rymnden med en felmarginal på vadå?
Nä han (kaptenen) gjorde sitt livs misstag
och jag hoppas han blir inlåst länge!
Och desutom så drog han ju typ först av alla
och ljuger och skyller på en  massa annat.
Jag ska försöka följa denna katastrof och se hur efterdyningarna blir.
Hur många vågar åka kryssning nu då?
Hela branschen lär ju tappa miljardbelopp över hela världen.
To be continued........
***********
Golden Globe galan gick tydligen inatt.
Missat den fullständigt.
Men det gick bra för Homeland bl.a.
Gillar den serien skarpt men misstänker att den kommer spårar ur till slut.
Men jag kommer titta ett tag till.
Kollade in öppningstalet och det var lite småroligt.
Annars så ser jag fram emot "Järnladyn" med Streep.Den måste man  ju se.
************
Innebandy historien vänder många gånger.
Men fortfarande så är väl media den störstas boven och förloraren för att missa
att kolla källan är väl en dundermiss.
************
F-n vad jag saknar Sopranos!
**********

*********
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!