onsdag 27 februari 2013

Det brinner

Det brinner lite överallt i Stockholm just nu!
Det är ju sportlov!
Varför är det ofta bråk och förstörelse i samband med skol-lov?
Eller är det bara sånt jag får för mig?
Och är det så att i samband med dessa händelser så skapas ännu mer fördomar?
Eller är det bra jag?

Är det bara jag som blir förvånad när journalisten i SVT/ABC frågar brandmannen om han
misstänker att branden är anlagd?
Är inte det ganska självklart? Eller är det återigen bara jag?
När en bil körs upp och parkeras en centimeter från huset och tänds på,
vad är annars syftet?

Tycker synd om dom seriösa Rissne-barnen som inte får gå till sin skola på ett
bra tag. Tänk vad några få förstör för den stora massan!
Men vadå? Katstrofturismen ökar ju till rissne ett tag framöver eller?

Suck!
****************
Vårsol idag ............nästan!
****************
Charlotte Kalla missade medalj?
Vadå missade?
Det var väl aldrig aktuellt.
Vad har hon vunnit dom sista åren?
Varför skulle just hon vara favorit till medalj?

Det man gör på träning visar sig på tävling!
******************
Världens f-låt Sveriges samlade fotbollsjournalister gottar sig just nu åt Barcelona´s missöde!
***************
Det ringer på dörren så jag måste gå och öppna........
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!