onsdag 6 februari 2013

Django

Vad händer i Syrien just nu?
Har media tröttnat på att det inte "händer" något?
Eller har jag sett för lite nyheter?
Ser nästan alltid Rapport (som är överlägset bäst!) och ett nyhetsprogran till.
Men jag kanske ska se mer?
Tycker väldigt synd om det syriska folket.
Varför tar ingen och sätter en kula i Hassad (heter han så?) och blir martyr?
******************
Såg Tarantino´s Django igår.
Det var väldigt mastig och tung,men fruktansvärt bra.
Innehåller det mesta som en bra film ska ha.
Vilka skådisar! Vilka miljöer! Och vilken härlig dialog.
Trodde det skulle vara ännu mer dialog för det är väl Quentin´s "varumärke".
Men se den idag,i morgon och flera gånger!
Quentins lilla egna bidrag till rollistan är briljant!
*****************
Idag ska jag på Friends och se Messi,Higuain,Aguero m.fl.
Ja just det Zlatan också!
Men ärligt talat så lockar inte Pontus,Anders eller tobbe säkert mycket!
******************
http://www.youtube.com/watch?v=mjaXwRtm7DU&feature=player_embedded

*****************
F-n vad jag längtar till våren.......................
*****************
Eftersom mitt favoritgym Friskis & Svettis vid Karolinska har flyttat så
har jag nu styrt kosan till Puls & Träning.
Närmare?               Ja
Billigare?               Nej
Bättre?                   Nej
Mer socialt?          Nej
Bättre maskiner?   Nej

Slutsats? Jag är latare nu än förr1
******************
Har det slutat brinna i Australien?
Översvämningarna på samma plats?
*****************
Media drar fortare än lönen!
****************
Seeya! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!