tisdag 19 februari 2013

Elit

Vem är kulturelit?
Eller vilka kanske jag ska säga?
Och vem avgör det?
Jag tycker det är åt helvete när det så kallade etablissemanget kan styra och ställa
över oss andra vad som är fint och inte fint.
Vad som är konst och inte konst.
Vad som är smalt och vad som är brett.
Eller det där sista kanske går att defitienera enklare?
Brett är kanske storsäljare. Och smalt är sånt ingen vill ha.
Nja det var kanske att hård-dra det hela men ni förstår.
Eller vem som använder det finare svenska språket?
Alla j-vla Von Ernst och folk som stavar med tyskt U är INTE elit!
Vad är det för TV när dom får kalla ett program för kultureliten?
Varför är det finare med Bergman än Willis i kulturen?
Varför är konstvandring finare än graffitipromenad?
Varför är Berwaldhallen finare än Globen Annexet?
Vi måste ta tillbaka elitordet till dom det ägs av.
Och det är ju ofta vänstermänniskor som är kulturelit.
Samma människor som är emot klass-samhället.....snacka om hyckleri!
Sport elit är ju den som springer snabbbast eller kastar längst enkelt punkt slut!
Men kulturelit........tillåt mig kräkas!
****************
Akademiker!
Sug på det ordet!
Är det lite finare än det andra?
Vad är motsatsen i så fall?
Eller vilka kanske?
*****************
Reumatikerförbundet är ännu ett i raden av svenska myglarfall!
Och självklart rullar inga huvuden nu heller.
Det här landet är verkligen rätt land för fusk och korrumption.
Skulle jag kunna så skulla jag självklart fuska jag med.
Jag är inte bättre än någon annan.
Och när våra så kallade förebilder lyser med sin frånvaro i moralträsket
så är det för mig ett enkelt beslut att ta.
Nä skänk mer pengar till behövande för det är ju alltid nån som behöver renovera
en etagelägenhet på Östermalm!
Eller en representationsmiddag på Edsbacka Krog!

Själv jobbar jag statligt och där var det en journalist som avslöjade att vår chef
druckit 2 cl sprit på en middag......suverän journalistik......
***************
Seeya..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!