fredag 8 februari 2013

Friends

Va är det för j-vla arbetsgivare man har som inte ser till så man kan blogga!
Har inte kommit in på sidan på flera timmar nu!



**************
Friends Arena!
**************
Fredag idag och det känns ju skönt!
Det blir nog en liten öl efter jobbet idag.
Det är jag värd för jag har tränat 4 dagar av 5 den här veckan.
Puls & Trääning är helt okey faktiskt.
Skönt att få en träningslokal helt själv.
Men jag fattar inte hur dom får det att gå runt.
Eller är det så helt enkelt att folk betalar och struntar i att träna?
Låter ju både logiskt och jättedumt!
***************
Jag var och såg Sverige - Argentina på Friends Arena.
Som ett slags smakprov på den riktiga fotbollen med AIK.
Först var jag fascinerad av att 50.000 personer kommer in så smidigt.
Det var jättekö när jag kom.
Men två minuter senare så satt jag på min plats.
Och arenan är jättehäftig och fräsch.
Bra kiosker (kiosk är tydligen ett turkiskt ord! Coolt) där det knappt var några köer alls.
Toaletterna är snudd på lika fräscha som hemma..
Bra stolar och ljust så trivselfaktorn är ganska hög.
Var också och provsatt min stol som jag har årskort på.
Och den kommer bli jättebra.
Så allt var bra utom landslagspubliken.
Jag ställer mig frågan om jag någonsin kommer se en lanskamp igen?
Tveksamt.
För det är en jätteskillnad på landskamp och klubblagsmatch.
När Sverige ligger under med 1-3 så startar vågen!!!!!!
Vågen!!!!
Jag blev chockad över det.
Och folk ska gå och handla popcorn,kaffe,godis,öl hela tiden.
Typ hälften var definitivt inte intresserade av annat än att kunna säga att dom såg Messi.

En sak var riktigt dålig med Friends Arena och det var ljudet.
Kommer det verkligen blir bra med konserter där?
Eller när Eddie Izzard kommer, hur många kommer höra hans skämt?
****************
Lite rasistiskt formulär eller?
Och fördomsfullt kanske?
*****************
Tydligen så ökar antalet Sverigedemokrater hos LO-medlemmar.
Vågar någon fråga varför?
Det var efter den s.k. "järnrörsfilmen som det ökade.
Helt absurt men varför?
Är det inte dags att vi tar dessa rasist-tendenser på allvar?
Kan inte någon förklara detta?
Och då menar jag någon från etablissemanget eller den s.k. kultureliten.
För när "vanliga" människor pratar så är man tokrasist eller bara dum i huvet.
Och den vanliga mannen/kvinnan på gatan har aldrig haft rätt förrut så varför nu?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Centern och KD ramlar ur riksdagen och SD kommer in.
*************
det var det det..............seeya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!