måndag 25 februari 2013

Skjut en snut? ACAB?

Snacka om otacksamma yrken det finns.
Brandmän och ambulanspersonal blir stenkastade i Malmö.
Och polisen ska vi inte ens prata om.
Varför hatar folk poliser så mycket?
Det är ju våra poliser!
Vi äger polisen.Vi ser till att dom gör vad vi vill.
Vi är med och stiftar lagar som polisen ser till att dom efterföljs.
Vi är alla polisernas chefer,ändå klagar vi på dom.
Varför då?
Det är såklart det finns rötägg inom poliskåren precis som alla andra yrkesgrupper.
Men när en sjukvårdare eller brandman misslyckas,
så hatar vi ju inte hela kåren för det.
Och det känns snudd på accepterat att hata polisen.
Det är ju deras chef vi ska tycka illa om.
Eller oss själva som har sett till att blivit så via röstsedeln som vi alla har en (i alla fall alla över 18).
Hur lätt är deras jobb?
Jag såg ett program på tv där en ung man betedde sig så himla illa mot två
poliser som bara försökte göra deras jobb.
Och nu är alla på krigssstigen över polisernas id-kontroller,
som dom håller på med.
Men om du inte har något att dölja varför vara arg/rädd?
Och tänk dig själv in i deras roll någon gång.
Polisen skylls gång på gång om rasism.
Och det finns ju såklart där med,precis som inom alla yrken.
Och då är vi där igen. Varför är vi rasister?

Jag går mycket på fotboll och får se ganska mycket negativt som polisen håller på med.
Men om det vore lungt från början.Skulle vi ens se poliser där då?
Varför är det inga poliser på innebandymatcher? volleybollmatcher?
Ja lite är ju för att det är mer folk på fotboll.Konserter då?
Eller andra stora så kallade folkfester?
Polisen kommer ju för att skydda folk från att drabbas av brottslighet.
Jag har väldigt många åsikter om hur polisen bör skötas men i grund och botten så gillar jag dom.

Och ärligt talat hur många som hamnat i trångmål skulle önska att det fanns poliser där och då!
Låt oss se poliserna patrullera våra gator och torg istället för allt byråkratiskt svammel
dom får hålla på med istället.

När du  får kvarskatt,hatar du allla skattmasar då?
När din tandläkare ger dig en räkning på 10.000:- hatar du honom då?

Och jag blir förundrad över hur svenskarna är utomlands.
För då är man snudd på livrädd för poliser,men i Sverige har man inte ens respekt för dom.
Ja jag vet att många blir illa behandlade men är det ett skäl till att hata alla?
Är man inte likadan då?

Inte fan hatar jag poliser när jag blir tagen för fortkörning!
Och inte säger jag åt dom att ta fast knarklangare istället!
Dom är ju bara där någon har placerat dom.
Vi måste se till att polisväsendet gör vad vi önskar.
Så rösta det du tror på i nästa val!

Brottslighet,rasism m.m. inom polisen  är såklart värre eftersom dom är förebilder!
***************
Hata inte budbäraren!
Gör något åt avsändaren istället!

seeya................



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!