måndag 17 mars 2014

En helg

En helg i Hagge.

Ibland när jag är själv en hel helg så känns det ensamt.
Skulle någon gång vilja ha ett sånt där ”Gevalia besök”
du vet när någon plötsligt knackar på dörren.
När jag sitter och smådricker som jag gör just nu
så vill man lufta idéer och tankar med någon annan än sig själv.
Min sambo vill inte alltid vara här (vilket är förståligt)
så då skulle någon annan kunna vara min filosoferande kompis.
När jag är onykter så är jag kreativ i hjärnan och vill dela med mig.
Har tänt elden och dricker lite cider och en Dirty Harry till det (googla den drycken).
Precis sett helgens första film och det kommer bli fler.
Varför älskar jag film och musik?
Är det en flykt från verkligheten?
Inge snö här i alla fall.
Jag har gått från 9,2 grader till 24,5 på ett par timmar i huset.
Ont i knät också!
Prövade två sjöar runt i Sumpan igår och det verkade inte gå så bra.
Jag som älskar och springa för tillfället.
Vill gärna anmäla mig till New York maraton.
Det vore något det!
Nä nu blir det en ny film.
Bloggar förhoppningsvis i morgon med.

Måste snart se om I Am Sam. En film att gråta till!

Ny dag! S-N-Ö!

Fotbollsspelare!
Hörde nyss en intervju med en spelare som jag inte nämna vid namn.
Men lite fördomsfullt kan jag ju säga att alla bestick inte ligger i lådan där dom ska. J
Jag får mer vatten på min kvarn där jag säger att en viss sorts idrottare
inte är dom smartare och dom bör t.ex. läsa mer böcker.
Men dom speglar väl resten av samhället.                              

Läser dagens tidning och får en massa tankar i huvudet.
Hittar en artikel skriven av Jenny Strömstedt som får stort utrymme i dagens Expressen.
Jättebra skrivet och det är bra att tidningen inte bara har en massa spritreklam.
Vidare läser jag att Marina´s mördare får 16 års fängelse.
Vad kom det ifrån?
Äntligen ett rimligt straff för en mördare.
Mord är lika med 16 år alltså!
Ett liv för 16 år!
Tja det är väl ungefär vad jag tänkt mig.
Mer hade varit ännu bättre. Ett liv för ett liv!
Men när man läser om våldtäktsmän som får ett par år eller mindre så.
Nazisten i Malmö är på rymmen.
Undrar om polisen driver inre spanings om dom alltid gör?

Nils Horner vilken röst! Saknas.

Snö i Hagge idag! Fy tusan!
Tar en öl nu innan dagens middag blir klar.
Fiskgratäng!
Sen blir det bastu och en sittning framför öppna spisen.
Kanske blir jag ännu mer kreativ i hjärnan innan kvällen är slut?

Stavningskontollen vill alltid ha bort ”Dom” varför då?

Scrubs är min mysiga serie just nu.
Mysig humor som jag skrattar till.
Varför älskar jag att skratta?
Varför gillar folk att se mig skratta?

På tal om kvinnor. Vad många bra kvinnliga journalister vi börjar få!

Marinas mördare kan alltså komma ut om 11 år! Hoppas det inte stämmer!


Kollar just in en briljant film
Fight Club!

Vilken film!
Trycker just på paus knappen för att skriva några rader hur briljant den är.
Mitt i filmen alltså!
Klockan är 23.02 och jag tycker det är bra att trycka på paus mitt i en suverän film
med ett underbart budskap för att fortsätta på ett blogg inlägg.
Varför då?
Vad finns det för mening med att skriva en sak på internet som nästan ingen läser?
Har ingen jävla aning.
Men budskapet på filmen är så JAG så den går in i hjärnan och säger det här är du!
Din identitet!
Jag tycker bara filmen med dess budskap är en femma!
David Fincher har skapat ett tänkvärt mästerverk.
Fega jurymedlemmar som inte gav den en Oscar.
Eller vadå det ville ju inte Tyler Durden ha!

**********************
Ny vecka kommer.......seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!