fredag 7 mars 2014

Konstruktiv kritik

Det är lätt att ogilla saker.
Lätt att hata politiker
Lätt att vara avundsjuk på grannen.
Enkelt att stänga gränser för invandring.
Lätt att såga Reinfeldt.
Enkelt att vara kritisk.

Men ska man inte försöka vara konstruktiv i sin kritik?
Vad vill du istället?
Vad är alternativet? 
Vad får du istället?
Blir allt så mycket bättre?

När man ogillar Sverige demokraterna så känns det som konstruktiv kritik.
För det luktar ju ren och skär rasism lång väg.

Men våra makthavare i övrigt, är dom inte likadana allihop?
Hur skulle du vara?

Blir det bättre med Löfvén och hans kompanjoner?
Kommer jobben välla in över oss i slutet av året?

Om jag vantrivs på jobbet, är det då inte min skyldighet mot mig själv
att börja söka nytt jobb?
Eller vidareutbilda mig?
Eller prata med chefen?
Jag måste ju göra något!

Tänk efter före!
*******************

Seeya.......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!