torsdag 13 mars 2014

Saw och film

 Saw 2 -  2 av 5 i betyg.
Snudd på icke godkänd.
Den har en del luckor i sig och jag tycker den känns lite slarvig.

 
Saw 3 - 1 av 5 i betyg. Tyvärr bara blodig och tillför inte mycket.
Varför ska det vara så mycket närbilder på blod?
Har aldrig förstått det.
Lägg ner mer tid på psykologiskt läskiga scener.
Det biter mer!

Call Girl - - 3 av 5.
Bra svenskt hantverk även om Pernilla August känns väldigt fel.
Alla andra är väldigt rätt placerade och historien fängslar och är spännande hela vägen.
Gillar speciellt dom unga skådespelarna som visar stor potential.
Som vanligt i sådana här filmer är miljöerna väldigt snygga.
Och jag gillar kläderna som jag känner igen från min egen tid.
 



Saw 4- Betyget blir 3 av 5 .


Bättre än dom två tidigare och den här gör mig nyfiken på femman.
Jag måste bara se alla sju för nu vill man veta mer.
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!