tisdag 4 mars 2014

Tajm för film

 
Silver Linings Playbook – 5 av 5 första gången jag såg den.
Mästerverk!
Vilka skådisar!
Vilket manus!
Vilket allt!
 Skådespelarna var magiska.
När man är som jag var vid detta tillfälle.
Vid rätt själsligt tillstånd så känns det så rätt.
Så j-vla bra.
 
Saw 1.
Jag gillar den här filmen för det sjuka manusets skull.
Den är tok-galen och lite vidrig.
Men på ett överraskande bra sätt.
Den känns lite underground första gången och den var lite fräsch när jag såg den första gången.
Jag gillar den.  
3 av 5 blir betyget.
Och framför allt första gången är den bra.
 
Torka aldrig tårar utan handskar – Jonas Gardell´s historia om tiden då HIV kom till Stockholm?
Gillar den och miljöerna är väldigt vackra.
Tycker den inte riktigt beskriver rädslan för sjukdomen
utan är mer en hyllning till människorna som bara försökte hitta kärleken och älska varandra.
Gillar den. Men den kanske måste vänta ett par år innan man kan se den igen.  
3 av 5 i betyg. Dvs. bra.

Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!