måndag 24 mars 2014

Hälso helg

Äntligen måndag!
Ja faktiskt!
Den här helgen körde jag en riktig "I Hälsans Tecken" (ingen Ole Söltoft-film).
Ingen glass!
Inget godis!
Inga chips!
Inga ostbågar!
Ingen choklad!
Ingen smaskig efterrätt!
Men framför allt ingen alkohol!
Ingen cider!
Ingen öl!
Inget vin!
Ingen liten Bailey´s till kaffet!
Ingen liten Jägermeister till en bra(eller dålig) film!

Och jag inser att det enda jag saknar är alkoholen!
Skrämmande men sant!
Mycket skrikiga utropstecken i dagens inlägg.

Jag anser mig inte vara en alkoholist men det första är väl förnekelse?
Jag dricker i mina ögon inte så mycket men ofta.
Två öl, 1 cider samt en liten Jägermeister på fredagen .
En öl och två glas vin på lördagen.
Och ett glas vin på söndagen är vad jag i snitt dricker.
Är det varning på den?

Helgen var ju annars fantastisk!
Hockey på fredagen
MC åkning på lördagen och
AIK-Kalmar på söndagen.
Sol hela tiden!
Ja allt var ju bra........

Saknar inga sötsaker och ska försöka bli bättre på det!
Men det lär ju bli en öl på fredag!!!!!!!!!!!!!!

***********************
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!