tisdag 30 september 2014

För eller emot

Om jag är emot något är jag då med automatik för något annat?
Om jag är emot FI är jag kvinnohatare då?
Eller emot jämställdhet?
Om jag är emot invandring är jag rasist då?
Om jag är emot Moderatera är jag för Socialdemokraterna då?
Varför ställer man det ena mot det andra?
Det finns väl fler smaker och tycken?
Jag kan väl till och med vara för invandring och vara rasist?
Eller?
Ställ inte saker emot varandra så snabbt!
Nu tror vissa att SD fick M´s röster för att alla som brukar rösta på M
gick raka vägen till SD för rasismen!
Eller?
Om jag är emot vad Fredrik Reinfeldt håller på med så
går jag ju inte raka vägen till Löfven!
Jag blir så trött att man måste tillhöra motståndarlaget!
Jaha du gillar inte AIK men då måste du hålla på djurgården!
***************
Det blev direkt problem för Stefan Löfven i sin första fight!
Torsk i gymnasiefrågan!
Jag ogillar att vi har en handlings-svag regering men
jag gillar att det blir lite turbulens i riksdagen.
Vi måste ha lite oordning och kanske till och med lite kaos
för att det ska bli bättre.
**************
Tycker Rosana Dinamarca inte ska hålla på som hon gör.
Jag tycker att ställningstaganden på t-shirts och liknande
görs utanför riksdagen.
Du säger ju ändå vad du tycker!
Ska man få ha vad som helst på tröjan när man är i riksdagen?
*****************
Pippi debatten är viktig!
Ska man censurera?
Ska man ta bort olämplig text?
Tycker Astrid själv skulle få bestämma.
Men eftersom hon är död och det är så uppenbart att hon
inte skulle skrivit så igen,ja då är det bra att det tas bort.
Men för mig gäller det censur av det fria ordet!
Ska man ändra allt som är olämpligt?
Debatten är viktig att den tas!
***************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!