fredag 12 september 2014

Sin City

Var på bio igår och såg
Sin City - A dame to kill for

 
Ett visuellt mästerverk i mina ögon.
I 3D!
När det snöar så snöar det i salongen!
Den är så vacker så att jag storknar.
Glöm vad som sägs ellerhänder i filmen.
Den kan ses utan ljud!
Allt är så perfekt.
Varenda bildruta!
Handling och historia är ganska sisådär,men vem bryr sig om det?
Det här är konst för mig.
Jag hoppas jag hinner se den en gång till på bio!
Minst!
Ni kommer ångra er att ni inte såg den på bio!
Allt är så genomtänkt.
Som scenerna över en siluett stående Eva Green.
Hon är väldigt vacker där och då.
Eller råheten hos Mickey Rourke.
Han är vacker i det fula.
Bäst /vackrast kan också vara Powers Boothe
Men självklart är det det svartvita skapat av Roberto Rodriguez som är grädden på moset.
Självklart blir det 5 av 5 i betyg.
Och det är inte på grund av manuset!
*******************
seeya
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!