måndag 8 september 2014

Snart

Sista veckan före valet nu!
Vilka vinner och vilka förlorar?
Det är kanske mer spännande och intressant än på länge.
Det känns så i alla fall.
Försökte hitta en mediaprofil som stödjer alliansen men fick än så länge inget svar.
Varför är det så svårt att hitta?

Jag börjar tro på att dom röd/gröna vinner
och då undrar jag vilken soppa vi får då.
Undrar om alla förstår det och verkligen vill ha det så.
Och framför allt,blir det bättre?
Jag har väldigt svårt att se det.
Men jag har ju haft fel förrut och lär ha det igen.
Man är ju inte världens bästa tippare.

Sen undrar jag om min vardag som medborgare verkligen får se någon större skillnad.
För det enda jag har märkt under dessa år med Reinfeldt som statsminister
är att jag fått mer i plånboken.
För jag kan inte säga att skolan blivit sämre.
(har inte haft ett barn i skolan före Reinfeldt tog makten).
Sjukvården?
(har inte haft kontakt med den heller)
Jobben?
(jag har jobb och alla jag känner som vill och kan jobba,dom jobbar)
Energi?
(mina elräkningar samma som alltid,bensinutgifter samma som alltid)
Miljön?
(Östersjön är lika skitig som alltid,det regnar kanske lite mer men är inte säker)

Allt är ju för mig bara en massa folk som säger att det har blivit sämre.
Men hade det varit så stor skillnad då?
Jag vill ju att vi inte ska vara ett bidragsland.
Jag vill hjälpa dom svaga men inte dom som inte behöver hjälp.
Så mitt val är att jag är nu säker på att jag lägger min röst på
Folkpartiet detta val.
För jag tror(är ganska säker men inte hundra) att det är mitt parti
i grunden och det får väl fortsätta vara så.
Jag har inte hjärnkolla men jag är så mycket emot vissa partier så
det blir väl inte så många kvar att välja på.

Varför vågar vi inte berätta vilka vi röstar på?
Du är dum om du röstar på SD!
Men du får rösta på SD!
Du är dum om du röstar på V!
Men du får rösta på V
Demokrati är härligt och viktigt!
************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!