måndag 15 september 2014

Inte Stolt

Valet!
Hur många kommer inte skriva om det?
Hur många kommer att säga hur sorgligt det är med SD?
Hur många kommer tweeta att 700 000 svenskar är rasister?
Hur många kommer skriva att det är en sorgens dag idag?
Hur många.....äh jag orkar inte mer.

Jag tycker det är tråkigt.ledsamt och hemskt att SD får så många röster!
Dom behövs inte eller förresten gör dom det i svensk politik?
Man kan ju säga att 13 procent är dumma  och främlingsfientliga.
Eller 87 procent är emot rasism.
Är det så enkelt?
Självklart tror inte jag det!

Men VARFÖR tycker 13 procent som dom gör?
Är det inte dags att vi tar debatten från rasisterna och tar tag i det som
vi inte tycker sverigedemokraterna bör hålla på med?
Ta debatten och problemet till en vettig nivå.
Vi har problem med integration det måste vi alla se!
Vi måste få slut på segregation och utanförskap.
Det måste ställas krav och ges möjligheter.
Vi måste ta hand om alla.
Vi kan inte bara säga kom hit utan att ha en plan över hur vi ska ta hand om dom.
Vi behöver ju dom i massor!
Dom är ju duktiga!
Vi och dom förresten?
Vad är det för snack?
Vi är alla vi!
Det finns inga dom!

Vi är alla!

Nu är valet över och jag hoppas verkligen inte FP och C
sätter sig i knät hos Stefan.
Utan låt skiten börja lukta!
*******************
Jag är inte stolt över vissa personer i min bekantskapskrets,
vad gör jag med dom?

**************
Seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!