måndag 22 september 2014

USA/Californien del 1.

Har väl inte skrivit så mycket från sommarens stora resa till USA.
Tänkte skriva av mig lite av det som hände och gjordes på resan
Har lite "stolpar" att gå efter som jag skrev upp att jag bör blogga om.

Resan började ju fint med SAS till Chicago för ett byte.
SAS är ju nästan som ett charterbolag numera.
Förr när man flög med dom så var dom lite speciella och
jag tyckte det var väldigt kul att flyga SAS.
Men numera så.......
I Chicago som kändes det oerhört kvavt och vi var glada att
planet skulle gå efter 4 timmar och inte längre.
Men!
Sen så kom det ett litet pling på skärmarna som sa att vårt plan skulle
bli en timma sen.
Inga problem tänkte vi.
Men sen dök ett litet moln upp på himlen och det blev större och större.
Till slut var hela himlen svart och det började regna och åska något fruktansvärt.
Och då slocknade alla skärmar på flygplatsen och kaos utbröt.
Flygplatsen totalstängde.
Varje timme kom sen ett nytt meddelande om hur länge detta skulle pågå.
Det regnade in på flygplatsen och åskan och blixtarna rakt ovanför våra huvuden.
Ett tag var det lite läskigt faktiskt.
När man inte ens hann räkna till två!!!
Lokal tid skulle vi lyfta klockan 16:00.
Vi lyfte strax efter 23:00!!!
Och då meddelade piloten själv att detta skulle bli en hoppig resa
innan vi kommit ur stormen.
Han sa till och med till att är man flygrädd så ska man kanske vänta.
Och oj vilken flygresa det blev.
Det var den tystaste flygning jag varit med om.
Ingen pratade på hela resan.
Det kändes som om vi åkte upp och ner hela tiden.
Att sova gick ju inte.
När vi landade framåt morgonen så var vi sååååå trötta och att vi inte blev
lurade av biluthyraren är lite av en gåta för jag skrev på alla papper som lades fram.
Och vi fick välja bil själva och jag kommer inte ihåg än idag varför jag
valde den bilen som jag valde.

Men nu kan jag också kommentera Rental Cars
Det gick mycket bra att boka genom dom.
Det kommer jag säkert göra igen.

Vi hade en jättefin Dodge Journey som var hur skön som helst att köra.

Som sagt ska jag då och då försöka skriva om vår resa.
Bilder har ni sett och kommer igen.
***************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!