måndag 8 augusti 2016

Kvinnorädsla


Vi får allt fler såna här inlägg i olika forum.
Är allihop sanna?
Vi måste var lite kritiska mot dessa inlägg.
I alla fall ha öppna sinnen och fundera.
Jag tvivlar inte på äktheten i detta men vi måste vara försiktiga
så inte det blir propaganda av detta.
Jag är oerhört förvånad att samhället inte tar tag i detta mer om allt stämmer.
Är vi så oerhört rädda att bli kallad för rasist när vi är kritiska mot 
svensk integration?
Vi måste skapa kvinnofrid så att alla kan röra sig fritt i vårt land.
Detta är inte ok.

Men vi måste också vara försiktiga och tänka att det verkligen finns ondska
på båda sidor om problemet.
Vi måste bara ta bort det onda så vi gör något.
Varför har rapporter om detta ökat lavinartat?
Varför rapporteras det inte mer i media om detta?
Döljer media eller ljuger folk?
Jag är stark kritisk mot svensk media idag för det är bara vänster sympatier
inom media kåren idag (snudd på)
Alla starka röster med mycket följare är framför allt kultureliten
som har starka vänsteråsikter dom också.
Då får vi ju inte bredden i alla åsikter vi behöver.
Det är ett svaghets tecken i demokratin.
Jag tror på att vi svenskar har mycket godhet i oss.
Men jag tycker det hycklas alldeles för mycket från samhällstoppen.
(skrivit det förr och kommer göra det många gånger)
Lätt att sitta där och tycka om saker som du aldrig ser eller råkar ut för.

Kvinnor ska inte behöva vara rädda!
Hur många tjejer läser detta och stannar hemma i framtiden?
Hur många oskyldiga män får en stämpel på sig när man kvällstid rör sig på stan?
Jag joggar ofta i skog och mark.
Jag känner ibland när jag närmar mig en tjej att nu får jag inte vara på
ett visst sätt så jag skrämmer tjejen.
Har till och med bytt sida på trottoarer för att inte skrämmas.
Dessa hemska tafsande snorungar och män måste vi få bort och bestraffas.
Den här svenska velour taktiken går ju inte!
Ge mig straff och avskräckande åtgärder som ger något!
Skyll inte på att hårdare straff inte ger något.
Det ger avskräckande effekt om du vet att det händer något.
Sluta försöka övertyga mig om annat.

Jag har en dotter på dryga 20 år och jag är rädd varenda gång hon rör sig ute.
Men kan inte göra något!
Stackars tjejer idag!
Dessutom har den så kallade feminismen och jämställdhetsfrågorna
totalkraschat tycker jag.
Ni har inte ens kvinnorna med er.
Tror inte en riktig svensk man inte tycker att vi ska ha full jämlikhet.
Men det får vi ju inte eftersom inget görs åt det inlägget som du har läst  
högst upp här!
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!