onsdag 17 augusti 2016

Min blogg

Varför bloggar jag?
Varför lägger jag ner tid på att få fram något som knappast förändrar något?
Varför jagar jag bekräftelse eller kommentarer?
Eller gör jag det?
Skriver jag för någon annan eller mig själv?
Jag har ännu inte nämnt för en enda person (tror jag)
att jag har den här bloggen.
Jag kommer nog att göra det så småningom.
(har lagt ut en liten länk på en profil som man kan leta fram om man
är intresserad av mig som person).
Jag ser detta som ett sätt att kräkas ut lite åsikter som inte jag får ut annars.
Kanske skulle jag enbart blogga när jag är lagom onykter på fredagkvällarna
för då är mörkret som störst!
Jag tänker mycket och ofta hemskt då.
Men det är oerhört svårt att få fram tankar till ord.
När man skriver eller pratar så hinner jag inte få fram det
förrän tanken är förbi.
Det är en jäkla tur kanske.
Tänk om alla tankar kom fram.
Hur populär hade jag då varit?
Vill jag vara populär?
Eller vill jag bara att min familj inte ska skämmas?
Nä jag fortsätter att blogga och skriva om det som jag vill.
Skulle vilja vara ännu mer rakt fram och skriva öppet om allt och alla.
Vill ju inte vinna någon populär tävling.
Kanske kommer det mer pang-på-rödbetan inlägg inom kort.
Hänga ut folk vid namn eller nåt?

Bara en liten tanke
**********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!