tisdag 9 augusti 2016

Sundbyberg

Min kommun Sundbyberg segregerar via lyxrenoveringar .
Och så undrar ni vart rasismen kommer från?
Övergivna åldringar ställs mot flyktingar!
Vår midsommar mot moske bygge ställs mot varandra.
Det är rik mot fattig i Sverige!
Det är rör-inte-mitt mot vi-tar-allt vad vi får.
Så fungerar vi människor.
Någon annan ska hjälpa är svenskt va?
Jag vill bara ha ett tryggt Sverige då löser sig det mesta.
Problemet löses bara vid fred är min åsikt!

Förvaltaren är det kommunala bostadsföretaget och dom
är inget företag som jag hyllar.
Sundbyberg tar emot flyktingar å ena sidan och skickar ut alla fattiga åt andra hållet.
Säljer ut miljonprograms lägenheter när dom ska renoveras är melodin just nu.

Eller har jag fel?
**********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!