tisdag 23 augusti 2016

Vem är jag?

209 dagar kvar!
Nog om det!

Min sambo sa till mig att folk vet väldigt lite om dig.
Hon sa att jag är väldigt dålig på att berätta saker för andra människor.
Till och med din mamma vet inte allt om dig sa hon.

Jag tror hon har rätt i det.
Jag är inte den som pratar om ingen vill lyssna.
Jag har jättesvårt för det.
Att slå sig själv för bröstet jämt.
Jag tycker ju i och för sig att jag berättar massor med saker.
Ibland för mycket till och med.
Jag tror ibland att folk tror att jag ljuger om allt jag varit med om.
Jag tycker nämligen att jag lever ett liv som är väldigt aktivt och innehållsrikt.
Tycker det inte finns många som får vara med och se lika mycket som jag får göra.
Har jag så tråkiga vänner?
Nej absolut inte utan bara människor med mindre önskan att sysselsätta sig
Jag respekterar alla för dom val dom gör.

Ibland glappar jag som sagt alldeles för mycket så ingen får en syl i vädret.
Jag har åsikter om det mesta.
Kan nog mindre än vad jag sken av.
Låter ibland som en expert fastän jag inte på långa vägar är det.

Det finns folk som lyssnar och så finns det folk som pratar.
Vem är jag egentligen?
Tja fråga så kanske svaret kommer fram.
*******
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!