onsdag 17 augusti 2016

Tankar om media

http://www.dagenssamhalle.se/kronika/journalister-ska-inte-frisera-och-foervraenga-26612

Allt fler människor vaknar och inser att
media inte alltid kan litas på.
Det finns så många sätt att få reda på vad som händer ute i samhället.
Men vad är sant och inte?
Vi har alltid trott på Aftonbladet och Expressen.
Men framför allt på Sveriges Television som sanningssägare nr.1
Men vi tvivlar nu.
Vi vet/tror att dom har en agenda att förminska sanningen och
framställa allt korrekt så det passar dom.
Sen får det ju inte få folk att få upp ögonen på hur det ser ut
om inte den sanningen passar dom.

Jag ska sluta betala tv-licens för det är för mycket politik
och bara ur ett perspektiv numera.
Jag vägrar att låta SVT bestämma över mina tankar.
För ett par år sedan gick jag ur Svenska kyrkan av samma anledning.
Jag står inte bakom deras värderingar.
SVT ska vara opartiska och det är dom inte idag.
Jag är oerhört besviken på den vänster propaganda som SVT pumpar ut.

Vi har enorma framtida problem i det här landet som ALLA pratar om.
Men vilka röster hörs om åtgärder?
All media och all makt sitter samma typ av människor på.
Makten tycker en sak i vårt land idag och folket en annan.
Är det konstigt då att Trump och Sverigedemokraterna är stora?

Media ska inte bestämma över våra tankar
Media ska ge oss information som är korrekt oavsett vad för
information som kommer fram.
Folket ska sen ta ställning över vad som ska ske efter det.
Allt annat är väl Nordkorea?

Fredrik Virtanen eller Malena Ernman ska inte bestämma över oss.
Lika lite som Avpixlat.

Att Aftonbladet får ge SVT en ny VD är fel!
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!