torsdag 13 oktober 2016

Min arbetsplats

Ska nu införa "surf-censur".
Dom ska blocka sidor som ej är arbetsrelaterade efter 18 oktober.
Oklart vilka sidor det gäller eftersom forskare här letar saker på
hur många sätt som helst.
Undrar om Flashback blir förbjudet?
Undrar om den här sidan blir förbjuden för mig?
Kan jag inte blogga på arbetstid?
Kan jag gå in på Dreamfilm på lunchen och sen ett avsnitt Simpsons?
Kan jag gå in på mina web-tv kanaler?
Kan jag gå in på Twittter?

Eller är jag tvungen att börja jobba?
Lite ironi eller ?

Fått ny chef nu!
Är som ett obstinat litet barn som sätter armarna i kors
Hat är ett för starkt ord men avsky kan jag känna.
Min förra chef var så feg som en konflikträdd person kan vara.
Hon har gått från starkt ogilla till hat nu.
Hon ska få samma mynt som hon ger.
Ett arrogant hånleende i korridoren när jag möter henne.
Det har hon givit mig i 4 år när jag sagt god morgon eller hej.
Är det så man behandlar folk?

Det finns ett talesätt som lyder ungefär.
Behandla andra så som du vill behandlad själv.
Eller typ så i alla fall.
Snacka om floskler!
Vem lever efter den devisen?
Alla vill bara att andra ska göra saker.
Fråga inte vad ditt land kan göra för dig utan  blablabla
som dom säger i USA är mycket bättre.
Min förra chef har gång på gång fått höra hur starkt vi skulle
ogilla att vår nya chef inte är chefsmateriel.
Hon har sagt att det inte är någon fara för det är inte aktuellt.
Och så gör hon så ändå.
Det finns fula könsord man viskar efter henne i korridoren.

Men jag är inte bitter (sa en komiker en gång).
Såklart jag är bitter och arg.
Jag är totalt omotiverad av den här situationen.
Min nya chefs första ord som chef blev.
- Jag gillar inte att bestämma!
Alltså vad!
Jag tappade hakan och blev så mållös.
Jag som ofta säger vad jag tycker fick inte fram ett ord.

Jag brukar vara en kreativ person som vill förbättra hela tiden.
Men min nya chef har dödat den innan hon ens blev chef.

Jag kan inte sitta här och gnälla utan jag
måste söka mig ett nytt jobb.
Enkelt men lite svårt.
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!