måndag 3 oktober 2016

Se Sundbyberg

och sedan dö!
Lyder något slags ordspråk eller vad man nu säger.

https://mitti.se/enkat-vad-ar-sundbybergs-sjal-for-dig/?tag=sundbyberg

Länk om en förfrågan vad Sundbyberg´s själ är.
Jag har bott i Sundbyberg i hela mitt liv.
Jag bodde under 6 månader på gränsen till Solna (Vireberg)
Jag vet att det är i Solna.
Ni som bor där vet vad jag menar.
Så vad är Sundbyberg´s själ för mig?
Har en stad en själ?
Ska den alltid vara likadan?
En stad ska ju förändras men man måste ju tänka på alla som bor där.

Sundbyberg´s politiker är hycklare allihop precis som i övriga Sverige.
Man säger en sak och gör en annan sak.
Sundbyberg är ute efter folk med hög inkomst som betalar mycket skatt.
Sundbyberg gör först och tänker sen.
Tar inte effekten av sitt handlande.
Precis den tråd som går igenom hela Sverige.
Man bygger en massa hus på alla ytor som går för
att öka befolkningen så mycket det går.
Men samhällsservice tänker man inte på.
Skolor m.m. blir åsidosatt direkt.
Bara en sådan sak som parkeringsplatser.
Dom byggs bort i en rasande takt.
Till förmån för breda trottoarer,cykelbanor m.m.
Vilket är ganska okey om man inte flyttar in ett bilburet folk.
Snudd på alla ny inflyttande i Sundbyberg bil.
Det är nybildande familjer med god ekonomi.
Fler och fler bilar och mindre och mindre parkeringar.
Ekvationen går inte ihop.
Sen segregerar man hela kommunen precis som i hela Sverige.
Invandrarna med svag ekonomi och hög arbetslöshet hamnar i
Rissne och Hallonbergen framför allt.
Nyrika svenskar i centrala delarna och i villa områdena
Ursvik och Duvbo.
Man driver ut vanliga sundbybergare som bott i evigheter
i sina lägenheter via lyxrenoveringar.
Förvaltaren är den stora aktören på bostadsmarknaden i Sumpan.
Där vinsten likt ett stort företag är det enda som är viktigt.
För lyssnade man på hyresgästen.
Det gör man inte nu längre.
Nu är det bara deras inkomster som räknas.
Jag har bott hos Förvaltaren i 40-45 år.
Jag har märkt skillnaden markant öka senaste 5-10 åren.
Tycker mest synd om gamla och invandrare.
Dom får oftast ta smällen.
Dom som bestämmer i vår kommun är bara hycklare och inget annat.
Jag tycker Sundbybergs kommunpolitiker via tvång ska bo i t.ex. Ör
Bor man där det händer så bryr man sig mer.
Kommunfullmäktige bör hålla till mitt i Hallonbergen typ Skidbacken.
Vi måste blanda befolkningen annars så får vi mer segregation mer
arbetslöshet  mer brott mer klyschor hur det ska hanteras och tyvärr
ännu mer polarisering samt rasism oundvikligt.
Och då kommer journalister boende på Södermalm och tycker
att brunråttorna ska hålla tyst!
Som ett brev på posten!
***********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!