måndag 10 oktober 2016

Partiledardebatten

Var det någon som såg den?
Jag såg nästan hela den.
Första gången på bra länge jag gjorde det.
Jag tycker att:

Stefan Löfvén hade rätt i skolfrågan. Pengarna måste gå till eleverna.
Annars så är han hal som en ål.Ger inga svar.
Det enda han försöker göra är att förstöra för Alliansen.

Gustaf Fridolin har inget där att göra. Jag tar inte ett parti med 2 % på allvar.

Jonas Sjöstedt står och pratar om SD och deras arv. Hans eget då?
Farligast av alla tycker jag. Vänstern är inte ett dugg trovärdiga för mig.
Skolfrågan har dom lite rätt i men annars inte ett dugg. Avskyr vad vänstern står för.

Jimmie! Inte särskilt påläst och kunnig. Är dum nog att försöka få in
invandring i varenda fråga. Blir helt värdelös i detta sammanhang.
Är ganska säker på att svenska folket röstar inte på Jimmie utan emot alla andra.
Jimmie som statsminister? Skulle inte tro det.

Ebba gjorde ett ganska bra intryck i mina ögon men blev lite för
mycket familjeinriktad.

Jan Björklund borde avgå nu tycker jag.
Har tappat skolfrågan och försvars frågan helt tycker jag.
Jag är ju i grund och botten en folkpartist tror jag men
har inte röstat på dom på länge för deras svängningar inom deras politik.

Annie Lööf bra debattör och förstår varför centern får röster.
Men Annie lyssnar för lite på svenska folket.
Så därför kommer hon aldrig bli stor.
Skulle Annie lyssna på svenska folket mer så skulle hon bli statsminister en dag.

Anna Kindberg duktig debattör men väldigt divig i sin framtoning.
Kommer aldrig bli folklig a´la Reinfeldt.
Börjar dock förstå vad svenskarna vill ha.

Skulle det vara val idag så skulle jag rösta på.....vet inte.
Jag tycker hela 7-klövern sitter utanför verkligheten.
Varför pratades det om höghastighetståg?
Inte ett ord om det folk bekymrar sig mest om idag.
Bilbränder
Våldet i samhället
Våldtäkter
Pensionärerna
Ensamkommande
Tiggarna
m.m.

Jag tror att dom stora vinnarna i den här debatten var
Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna
Hur många SD sympatisörer kollade? Tror nästan inga.
Och det lockades nog över några nya efter Löfvéns nazi-snack
Samt att alla bara pratade om rasism istället för den politik som det gäller.
20 % av svenska folket vill inte ha det här som pågår.
Lyssna på dom så försvinner SD av sig självt.

**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!