fredag 28 oktober 2016

Sundbyberg

har blivit kallt (som Orup sången).
Jag har bott i hela mitt liv i Sundbyberg.
Det är definitivt inte samma sak längre.
Förändring är oftast till godo men jag gillar inte det som pågår
i min kommun Sundbyberg längre.
Politikerstyret över kommun och stat har gjort Sundbyberg
till en stad som närmar sig total segregering.
Dom rika på en plats och dom fattiga på en annan.
Styrande som inte förstår sig på vad Sundbyberg är och har varit.
Det mysiga är nästan borta.
Det finns kvar en del platser så allt är inte hopplöst.
Men nu har också Sundbyberg blivit en plats där man inte känner sig säker.
Jag är lite smårädd när jag går ut i Sundbyberg på kvällar.
Jag kan bara tänka mig hur en del människor
sitter inlåsta i rädsla på kvällar.
Färre och färre är ute efter mörkrets inbrott.
När jag går ut med min hund på sena promenader så är det öde
nästan överallt.
Sen har vi fått detta slängt i våra knän!


Det här gänget har terroriserat en längre tid nu.

För första gången i mitt liv så funderar jag starkt på att lämna Sundbyberg.
För alla destruktiva krafter får göra vad dom vill.
Det är ALLTID dom oskyldiga som får flyta på sig.
Varför får inte vi medborgare stöd av samhället?
Samhället är du och jag.
Varför låter vi dessa makthavare styra över våra liv som vi inte vill?
***********
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!