torsdag 21 juni 2018

Drogberoende

Hej!

Jag är beroende och vet om det.
Ändå fortsätter jag.

Jag är Twitter-beroende.
Just nu!
Har varit det ett tag nu.
Jag har 3 olika profiler som gör olika saker.
Har en profil för sport (fotboll) och lite allmänt.
En profil är för politik och samhälle.
Och en sista för humor och skräp.
Alla har sina syften och anledningar.

Twitter är verkligen beroende framkallande för att allt går så fort.
Man får svar på sina frågor man kan debattera med allt och alla.
Har bland annat haft en konveration med Gardell och Birro.
Man kan välja vilka man vill ta striden emot eller med.
Jag blir glad över det engagemang som ändå finns.
Synd att det inte alltid leder till handling, eller det kanske är bra?
Jag tittar på Twitter ett par timmar om dagen säkert.
Mer på vardagar och mindre på helgerna.
Twitter gör att du kan konversera med människor du aldrig kan få kontakt med annars.
Så klart att dom flesta inte svarar men du har fått fram ditt budskap.
Och så mycket har jg lärt mig att dom flesta eller rättare sagt nästan alla läser det jag
skriver till dom.
För att jag ser saker som gör att jag tror att dom flesta är sådana ego att dom inte kan låta bli
att läsa vad som skrivs som kommentarer på deras inlägg.
Och jag tror att ju tystare dom är desto mer tar inlägget man just har gjort.
Många är hycklare som skriver hårt men tar lite innan du blir blockad.

Jag har blivit blockad av flera stycken för att jag provocerar och kommenterar.
Vägrar lägga mig i "main-stream" fåran.
Då tar jag hellre en block.

Varför är folk inklusive mig själv "troll" då?
Jo för att det läggs ut namn och adresser på folk som skriver obekväma saker.
Min arbetsplats klarar inte av starka åsikter.
Det finns en del galningar där ute.
Däremot så tar jag gärna kritik till mig och läser vad tycker.
Jag angriper aldrig person utan sakfrågor.
Aldrig fula ord!
God ton som en del säger men få praktiserar.
Jag ifrågasätter allt och alla.
Ingen går säkert.
Det finns säkert sådana som tror jag springer SD´s ärenden.
Men då läser dom inte allt jag skriver utan tar valda delar.
Jag är öppen med vad jag sympatiserar med och inte.
Precis som alla andra så har jag självklart en agenda.

Min agenda just i år är att få bort den nuvarande regeringen.
Vad det gäller mitt politiska konto alltså.
Jag är öppen med att jag vill inte bli tvingad till att rösta på SD.
( det kommer inte att ske)
Men om jag hotar med det så kanske dom lyssnar?

Mitt skräp och humor använder jag för att provocera bara!
Jag tycker att folk som "skämtar" ska kunna ta skämt åt fel håll för dom.
T.ex. så finns det en person som bara skämtar åt höger och mot män.
Vi kan tro att hen är en vänster-kvinna.
Jag provocerar mot henne så mycket jag orkar för att få en reaktion.
Inte för att jag tycker så men för att få henne att lyfta blicken på henne.
Hon har en media-plattform och många "fans".
Och hon är "erkänd"!
Det är otroligt viktigt för etablissemanget.
Fakta tar hon fram när det gagnar henne.
Debatten blir vriden till hennes fördel.
Så därför är jag på hen för att jämna ut det hela typ.

Twitter är en ren och skär toalett för åsikter.
Mycket är fast och fint men inte allt.

MEN nu har jag lovat att ta Twitter-semester!
Från vecka 27 och framåt så ska jag hålla mig undan.
Tror ni att det går?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!