torsdag 7 juni 2018

Ta i hand - Islam

Fick höra idag på min arbetsplats om en kvinna som blev
vägrad att ta i hand med en muslim.
Blev chockad över att höra att det händer i min närhet.
Blev både arg och ledsen på en gång.
Så nu har jag bestämt mig för att vägra ta i hand med muslimer.
Hoppas det händer snart så jag får ta ställning på riktigt inte bara via en blogg.
Jag är så sjukt trött på att vi ska ta in detta kvinnoförtryckande i vårt samhälle.
Nu är det dags att ta ställning för eller emot religionsförtryckande överallt.
Vi kan inte bli jämlika så länge religion har makten över oss.
Religion är ett gift som måste bort om vi ska nå fred och frihet överallt.
Det går inte annars.
Nej!
Vi kan inte leva med religionsfrihet för det är inte frihet med religion.
Det är någon annan som påtvingar dig saker som andra inte vill ta del av.
Jag avskyr all religion inte bara islam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!