måndag 18 juni 2018

Fotbolls VM

Det är så kul att många är intresserade av vm.
Bara kul för intresset och att fler får upp ögonen för sporten.
Folk på jobbet som inte sagt ett ord om fotboll frågar och snackar helt plötsligt.
Jag är dock mestadels tyst för jag gillar inte att diskutera om det inte är likasinnade.
Folk som i mina ögon förstår och ser detta varje vecka.
Har lite svårt att höra folk som inte ser detta ofta ha åsikter om hur Mexico
kunde vinna mot Tyskland eller att Messi är överskattad.
Men jag gillar läget ändå eftersom ju fler som tittar desto mer förstår man mitt intresse.
Att Sverige gör sin första match om 30 minuter skapar
ju en massa förståsigpåare.
Jag undrar hur mycket Sverige sågas/hyllas efter matchen.
Som neutral betraktare så kan detta mycket väl bli vm´s tråkigaste match.
Som t.ex. spanjor eller colombian så skulle jag INTE heja på Sverige.
Vi vill ju se konstruktiv fotboll eller?
Vi avskyr ju filmare och fuskare i Sverige.
Men vad tycker vi om underhållare?
Det är ju ändå världens största show som pågår i Ryssland.
Ska vi då inte bidra till det eller?
Jag saknar Holland,Italien och Chile väldigt mycket i detta vm.
Dom underhåller mig väldigt mycket.
Både kärlek och hat.
Fotboll får mig till att heja på ett visst lag.
(eftersom Sverige oftast inte är med)
Just i år känns Spanien som MITT lag.
Viva Espana!

p.s Har tippat svensk seger mot Sydkorea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!