tisdag 19 juni 2018

Mitt hat

Mitt hat mot djur plågare blir allt starkare.
Jag läser dagligen hur vi människor beter oss mot djur.
Det är en jägare som lägger upp bilder på djur hon har betalt för att få skjuta.
Det är en hund som hittats i skogen med avskurna tassar och svans.
Det är hundar som dumpats i öknen för att törsta ihjäl.
Det är en vidrig man som svingar en hund i svansen bara för att han tycker det är kul.
Det finns så mycket hemskt som filmas och som inte filmas
Mitt hat växer allt starkare och jag vill inte veta hur jag skulle eller kommer reagera
om jag ser det med egna ögon.
Eller om jag får tag i ett namn och en adress på en som håller på med djurplågeri.
Jag tror helt enkelt att jag skulle aldrig sluta jaga om jag såg det med egna ögon.
Att såra en varelse som inte gjort någonting är hemskt.
Jag har inga problem med att se människor fara illa.
För det är vår egen art (möjligtvis svårt med barn).
Men att ge sig på en varelse som vill vara din vän
Eller att hjälpa dig är så sjukt.
Måtte jag aldrig ställas inför valet att slå ihjäl eller göra illa
en människa för att den sårar ett annat djur.

Jag hatar er av hela min själ.
Ni har förbrukat er värdighet för att få vistas här på jorden.
Ni är ondskan personifierad.
Jag har gråtit så många gånger nu så nu har hatet tagit över.

Jag är villig att betala priset som kommer av min handling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!